dinsdag 4 juni 2013

Zonne-energie

Dat de zon energie geeft, wisten we natuurlijk al lang. Ik heb tenminste wel méér energie als de zon heerlijk schijnt.
Maar sinds kort hebben wij zonnepanelen, en dat is leuk! Je ziet de stroommeter teruglopen als de zon lekker schijnt. Het hele gezin is er druk mee. Kijken op het display, hoeveel energie de zon op dat moment afgeeft, en kijken op de meter of hij voor of achteruit gaat. Ze worden er ook allemaal energie bewuster van.  Want nu zie je ineens hoe hard de meter gaat draaien bij gebruik van bepaalde apparaten....


De kids willen nu ook een windmolen in de tuin, maar ik vrees dat zo'n ding niet in onze tuin past.... ;-)

7 opmerkingen:

  1. Leuk he, wij hebben sinds kort ook zonnepanelen. De kinderen vinden het prachtig, maar op het idee een windmolen zijn ze nog niet gekomen.

    Liefs, Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, leuk een windmolen in je tuin! LOL


    Dat ze energiebewuster worden van de zonnepanelen is natuurlijk geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bezig! Vooral de bewustwordeing is toch heel belangrijk voor de wereld in de toekomst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha helemaal leuk zeg !
    Nadat ik ooit een behoorlijk bedrag moest bij betalen aan de energie leverancier had ik de kinderen gevraagd ook zuinig aan te doen. Al het geld wat we terug zouden ontvangen zou ik dan door vier delen (pa-ma-zoon-dochter) zo zou iedereen daar van profiteren en dat heeft SUPER gewerkt :-)

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé wat leuk! Wij hebben ze ook een paar weken terug geplaatst.. Geweldig hè als de meter terug draait! We gaan ook meteen veel bewuster met stroom om.
    Maar een windmolen in je tuin? Hahaha, ik denk dat je dat toch niet moet doen!

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. o geweldig zonnepanelen! Ze staan op ons verlanglijstje!

    Groetjes martine

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat, ik zal het met plezier lezen :-)