woensdag 29 mei 2013

rustig

Ik ben druk met van alles. Daardoor is het rustig op mijn blog. Ik probeer wel bij te blijven met het lezen van alle blogs die ik volg, maar merk dat dat zelfs even lastig is. En waar ben ik dan zoal druk mee?

Vorige week vrijdag hadden de kids korfbaltoernooi, en heb ik een groepje uit de klas van A. gecoached. Wat waren ze lekker fanatiek, leuk hoor!

Deze week hebben de kids projectweek op school, en dan hebben ze natuurlijk hulpmoeders nodig. Dus maandagmiddag met R. gereden naar rolstoeltennis. Knap hoor! We mochten het ook zelf proberen. Nu kan ik al niet gewoon tennissen, maar in een rolstoel is echt moeilijk. Je moet zoveel tegelijk doen, dat je de kluts een beetje kwijtraakt.


Vanmorgen gingen we met de klas van J. op de fiets een moskee bezoeken (ongeveer 10 km fietsen, enkele reis). We hadden geluk, want we hebben bijna geen regen gehad onderweg. Heel interessant om eens een moskee van binnen te zien, en het verhaal van de gids te horen. We konden alles vragen, echt heel leuk!


Donderdagavond mogen alle ouders op school komen om te zien wat ze gedaan hebben, en dan moet ieder kind 10 hartige hapjes meenemen. J. was er snel uit, die wilde pincho's (spaans stokbroodje met royaal beleg). R en A. twijfelden, dus we gingen van het weekend proefdraaien. Recepten van pinterest. En wat zag het er supermooi en professioneel uit! Ik was echt trots toen ik de oven open deed!
Alleen de eieren met ham (linkerhelft) (ei klutsen, ham in bakje , ei erbij, 15 min in oven op 190 graden). wilden niet meer uit de vormpjes komen. Over de smaak waren de meningen verdeeld. Ik vond het erg lekker, maar R. en A. vonden het minder.
En de wonton piza achtige hapjes (rechterhelft) vielen qua smaak wat tegen en wilden ook niet uit de cups komen......


Maar R. en A. hebben een keuze gemaakt. Het worden....gewoon gevulde eieren.....want die zijn altijd lekker!

Ik heb dit weekend voor het eerst rabarber gekookt. Dat is makkelijk, alleen wel erg zuur. Ik had er al heel veel suiker (zoetstof) bij gedaan, maar het bleef zuur. Op de achtergrond mijn nieuwe voorraadpotten, dat staat wat netter op het aanrecht, dan losse pakken van het één en ander.


Verder zijn we met een groepje druk met het uitzoeken van 2e hands kleding. We doen dit voor de kerk. Onze gemeente organiseert ieder jaar een markt en sinds vorig jaar verkopen we daar ook 2e hands kleding. Vorig jaar liep dit erg goed. Nu zijn we dus al heel lang bezig met verzamelen,, uitzoeken, strijken, prijzen enz. De markt is bijna, dus momenteel komen we wat vaker bij elkaar. 

En dan gaan alle gewone zaken ook nog door zoals het huishouden, de tuin waarin het onkruid prima groeit, het sporten wat ik natuurlijk ook bij moet houden :-) enz. enz.
Dus vandaar even wat rust op mijn blog, maar stil zitten doen ik niet!

8 opmerkingen:

  1. Je bent zèker druk met van alles, tjonge! Nou, geen wonder dat je niet alles bij kunt houden op de blogs en dat geeft ook helemaal niks. Voor alles is een tijd!
    Ik heb genoten van je verhaal vol leuke activiteiten. Wat zijn je voorraadpotten mooi, echt ook wel mijn stijl!
    Fijne dag, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Woon jij toevallig in hetzelfde dorp als ik? Of daar in de buurt. Die moskee komt me namelijk bekend voor!
    En zaterdag heb ik ook een markt van een kerk.
    De hapjes zien er lekker uit en je bent druk bezig geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tjeetje. Ik kan mij voorstellen dat je effe niet aan bloggen toe kmt. Wat heb je het druk! Neem ok tijd voor jezelf hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een drukte zeg....
    Ook even lekker onderuit gezakt zitten en tijd voor jezelf nemen!
    Dikke kussss xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Owwwwwwww...met zo'n druk schema lijkt het me logisch dat je geen tijd hebt om te bloggen.

    Tip voor je rabarber: weleens aardbeien er doorheen gedaan? Is echt mjammie ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Druk druk druk ik heb momenteel het zelfde een beetje ik heb nog zoveel blogjes te lezen niet normaal, maar ben jij jou weer bij ;-)

    Dat eten ziet er goed uit zeg. Mmmm krijg er gewoon zin in.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat, ik zal het met plezier lezen :-)