woensdag 20 maart 2013

Visjes

Deze leuke visjes heb ik gemaakt, geïnspireerd door dit blogbericht.
Ik heb maar gewoon wat geprobeerd, en het eindresultaat is heel leuk geworden.
De jongeren waar ze voor bestemd waren, waren ook heel enthousiast!
Gehaakt visje om platte steen
Ik heb deze visjes kado gedaan aan de jongeren van het catechisatiegroepje waar ik mentor van ben. Dit houdt in dat we in het winterseizoen iedere week bij elkaar komen, om meer over de bijbel en het christelijk geloof te leren. We beginnen in een grote groep, waarin de dominee een centrale presentatie houdt over een bepaald onderwerp. Daarna gaan we uit elkaar. Je zit  met je eigen groepje, van gemiddeld 5 jongeren van 14/15 jaar, bij elkaar om verder op het onderwerp door te gaan.
Ik vind het zelf heel leerzaam. Eerst al wanneer je je tijdens de voorbereiding in het onderwerp en het bijbelgedeelte verdiept. Daarna is het heel leerzaam om met de jongeren door te praten, en te horen hoe zij over bepaalde zaken denken, en hoe ze dingen ervaren. Dit kan soms zeer verrassend zijn. Soms vraag ik me dan ook af wie er meer leert, de jongeren of ik....
Maar het is natuurlijk ook heel gezellig om met een klein groepje jongeren samen te zijn, en te horen wat zij beleefd hebben en wat hen bezighoudt.
Bij de visjes heb ik de tekst van Mattheus 7:7-12 gedaan. In dit bijbelgedeelte komt steen en vis voor, dus toepasselijk bij het kadootje. Maar ik vind het ook een hele mooie, bemoedigende boodschap. We kunnen altijd bij onze Hemelse Vader terecht, Hij luistert altijd naar ons. En het is belangrijk onze naaste lief te hebben. Ik hoop dat de jongeren de tekst nog eens door lezen en er ook bemoediging uit halen!

5 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee :) Groetjes Janny
    Creatiefmetmij.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuk idee had ze al eens op pinterest langs zien komen en jij hebt ze zo maar even gemaakt

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jee gaaf idee zeg..ze zijn leuk ♥
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De visjes zijn leuke geworden! En natuurlijk is het goed dat je een link naar mijn blog erin hebt gezet!

    Groeten Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat, ik zal het met plezier lezen :-)